تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل در اروپا

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۴۰ ب.ظ

چند دلیل برای تحصیل در اروپا

هزینه پایین تحصیل و زندگی

معمولا تمامی کشورهای اروپایی دارای دو نوع دانشگاه می‌باشند: خصوصی و دولتی. دانشگاه‌های دولتی همانطور که از اسمش پیداست سالانه از دولت بودجه‌ای دریافت کرده و در نتیجه ارائه دهنده‌ی ارزان‌ترین و بعضا رایگان، برنامه‌های تحصیلی بسیاری هستند. اما بر خلاف نظر عامه دانشگاه‌های دولتی اروپایی از لحاظ امکانات کاملا پا به پای دانشگاه‌های خصوصی به رقابت پرداخته و در بسیاری از موارد عملکرد بهتری ارائه داده‌اند. شهریه دانشگاه‌های خصوصی در اروپا در مقایسه با دانشگاه‌های آمریکا بسیار ناچیز است. در جمهوری چک برای مثال، شما در نظام آموزشی­ تحصیل می­ کنید که بیش از 600 سال سابقه­ ی برگزاری کلاس­ های دانشگاهی را دارد و در این زمینه با کمتر کشور اروپاییِ دیگری قابل قیاس است. هزینه­ های پایین زندگی در چک، در قیاس با امکاناتی که در اختیار دانشجو است، مبلغ بسیار ناچیزی به حساب می­آید و معمولا آینده کاری مطمئن در انتظار فارق التحصیلان است.

 

یادگیری زبان دوم همزمان با تحصیل در اروپا

امروز به نظر می رسد که حداقل دو زبانه بودن یک ضرورت است. و چه راهی بهتر برای یادگیری یک زبان خارجی همزمان با تحصیل رشته‌ی مورد علاقه‌تان؟ هم‌اکنون تقریبا تمامی دانشگاه‌های اروپایی رشته‌های متعدد خود را به دو زبان متفاوت ارائه می‌کنند. زبان اول تمامی رشته‌ها زبان رسمی آن کشور و زبان دوم معمولا زبان انگلیسی می‌باشد. بنابراین در بسیاری از مواقع شما بدون نیاز به یادگیری زبان رسمی آن کشور می‌توانید تنها با ارائه مدرک زبان انگیسی خود از دانشگاه‌های اروپایی پذیرش بگیرید. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی امروز زبان سوم را نیز وارد برنامه خود کرده‌اند. برای مثال تعدادی از دانشگاه‌های جمهوری چک در صورت علاقه دانشجویان به تحصیل به زبان آلمانی برای آنان کلاس‌های تدریس در رشته‌های مختلف به زبان آلمانی برگزار می‌کند. بنابراین شما جهت تحصیل در اروپا و به خصوص در جمهوری چک نیازی به یادگیری زبان چک نخواهید داشت و می‌توانید تمرکز خود را بر یادگیری زبان‌های مورد علاقه خودتان بگزارید.

 

تحصیل در اروپا مهر تاییدی بر رزومه شما

و بله! تحصیل در اروپا همچنین می تواند نشان دهنده‌ی نبوغ شما از لحاظ علمی و البته انگیزه شخصی شما جهت پیشرفت در زندگی‌تان باشد. در واقع، دانشگاه‌های اروپایی به دقت تمامی فرم‌های پذیرش دانشجویان را مطالعه کرده و پرونده‌های مورد نظرشان را انتخاب می کنند. بنابراین حتی صرفا گرفتن پذیرش و البته چه بهتر فارق‌التحصیلی از یک دانشگاه اروپایی، مهر تاییدی بر تحصیلات عالی و حتی سوابق حرفه‌ای شما می‌باشد. حال با رزومه‌ای قابل قبول می‌توانید به جستجوی یافتن فرصت شغلی مناسبی در اروپا بپردازید. در جمهوری چک برای مثال کسب مدرک و اتمام تحصیلات به خودی خود منجر به اخذ اقامت دائم نمی­ شود. اگر دانشجو در پیدا کردن شغل مورد نظرش موفق باشد، پس از 5 سال اشتغال، اقامت دائم دریافت می­ کند و می ­تواند خانواده خود را هم دعوت کند. البته با توجه به وضعیت اقتصادی و شغلی مناسب در جمهوری چک، امکان دستیابی به یک شغل ایده­آل پس از اتمام تحصیل، کاملاً تضمین شده است. 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی