تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در جمهوری چک

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۵۹ ب.ظ

تحصیل رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در جمهوری چک

رشته پزشکی یکی از باسابقه‌ترین رشته‌های تحصیلی در جمهوری چک است. سابقه تحصیل رشته‌های پزشکی در جمهوری چک به قرن چهاردهم میلای برمی‌گردد. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی جمهوری چک درخواست می‌دهند. تقاضای زیاد دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در جمهوری چک به بالا بودن سطح آموزش در دانشگاه‌های چک، پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی در چک، کیفیت بالای زندگی در چک، گزینه‌های زیاد برای تفریح در چک، تجربه و رنکینگ بالای دانشگاه‌های چک مربوط می‌شود.

شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی جمهوری چک

 

یکی از شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی جمهوری چک داشتن مهارت انگلیسی بالا و داشتن نمره‌های عالی در دروس شیمی، زیست‌شناسی و فیزیک است. تمام دانشجویان بین‌المللی برای پذیرفته‌شدن در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی جمهوری چک باید در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کنند.  

دانشگاه‌های جمهوری چک برای دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را علاوه‌بر زبان رسمی چک به زبان انگلیسی نیز فراهم کرده‌اند. دانشجویانی که به زبان چکی تسلط دارند در کنار تحصیل می‌توانند از فرهگ غنی این کشور لذت ببرند و از تحصیل رایگان در رشته‌های پزشکی بهره‌مند شوند.

طول مدت تحصیل در رشته‌های پزشکی جمهوری چک به شرح زیر است:

  1. طول مدت تحصیل در رشته دندان‌پزشکی 5 الی 6 سال

  2. طول مدت تحصیل در رشته پزشکی عمومی 6 سال

  3. طول مدت تحصیل در رشته پرستاری 3 الی 4 سال

  4. طول مدت تحصیلی در رشته داروسازی 5 الی 6 سال

  5. طول مدت تحصیل تخصص پزشکی 3 الی 6 سال

 

چرا دانشجویان بین‌المللی تمایل زیادی به تحصیل رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در جمهوری چک دارند؟

 

کار در رشته‌های پزشکی در تمام جوامع جزء حرفه‌های قابل احترام و مرفه محسوب می‌شود. پزشکان معتبر همیشه در بازار کار تقاضای زیادی برای فعالیت کردن دارند. احتمال به کار گرفته‌شدن فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های پزشکی در آینده بسیار بالا است. حال فرض کنید دانشجویان رشته‌های پزشکی مدرک خود را از دانشگاه‌های رتبه بالای جمهوری چک دریافت کرده باشند، قطعاً به خاطر حرفه‌ای بودن در تمام کشورهای دنیا از جایگاه و محبوبیت بالایی برخودار هستند.

علت موفقیت دانشجویان پزشکی و دندان‌پزشکی جمهوری چک در بیمارستان‌ها به کیفیت بسیار بالای آموزش اساتید دانشگاه‌های چک و فراهم آوردن بهترین امکانات و تجهیزات برای تحصیل آنها مربوط می‌شود. دانشگاه‌های جمهوری چک برای اطمینان از مهارت و دانش دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان‌پزشکی برنامه‌های مختلفی دارند. یکی از آنها برنامه‌های این است که متقاضیان باید دارای اطلاعات پایه‌ای مناسب از درس‌های ریاضی، زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی داشته باشند. علاوه‌بر این دانشجویان برای پذیرش در دانشکده پزشکی چارلز، پالاتسکی، ماساریک و سایر دانشگاه‌های معتبر جمهوری چک باید در آزمون های ورودی و مصاحبه قبول شوند. 

aspiyangroup.com

fa.wikipedia.org

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی