تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

دانشگاه چارلز

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۰۰ ب.ظ

دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز (Charles University) یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان است و به قدیمی‌ترین دانشگاه جمهوری چک شناخته می‌شود. این دانشگاه در قلب اروپا، شمال ایتالیا و شرق فرانسه واقع‌شده است. دانشگاه چارلز جزو دانشگاه‌های دولتی کشور جمهوری چک می‌باشد و در سال 1348 میلادی توسط امپراتور چارلز تأسیس و به همین نام معروف شده است. این دانشگاه دارای 17 دانشکده مختلف در رشته‌های مهندسی، انسانی و پزشکی می‌باشد که 51000 دانشجو داخلی و بین‌المللی در آن مشغول به تحصیل هستند. ساختمان مرکزی و دانشکده‌های اصلی این دانشگاه که به دوران قرون‌وسطی برمی‌گردد، در شهر زیبای پراگ قرار دارد؛ اما سایر پردیس‌های دانشگاه چارلز در شهرهای هرادتس کرالووه و پلژن می‌باشد.

رتبه‌ی دانشگاه چارلز در جهان

 دانشگاه چارلز به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین دانشگاه در مرکز اروپا شناخته‌شده است و دانشجویان زیادی آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند. این دانشگاه در آخرین رتبه‌بندی منتشرشده از سوی موسسه‌ی QS، رتبه‌ی 291 را در بین برترین دانشگاه‌های دنیا به خود اختصاص داده است. کسب رتبه‌ی بالای 1.5 درصد برترین دانشگاه‌های جهانی باعث شده است تا این دانشگاه، لقب برترین دانشگاه‌ کشور جمهوری چک را به خود بگیرد.

رشته‌های موجود در دانشگاه چارلز پراگ

دانشکده‌های اصلی دانشگاه چارلز چک شامل دانشکده الهیات، حقوق، پزشکی، داروسازی، فلسفه و هنر، علوم و ریاضی و فیزیک، آموزش، علوم اجتماعی، تربیت‌بدنی و ورزش و علوم انسانی می‌باشد. 9 رشته کارشناسی، 34 رشته کارشناسی ارشد و 27 رشته دکترا ازجمله رشته‌های ارائه‌شده به انگلیسی در این دانشگاه است.

در بین رشته‌های دانشگاه چارلز، رشته‌ی پزشکی آن بسیار معروف می‌باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید که در رشته‌ی پزشکی در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپا تحصیل نمایید، ما در موسسه آسپیان به‎عنوان نماینده رسمی دانشگاه‌های جمهوری چک در ایران، دانشگاه چارلز را به‌عنوان یک گزینه‌ی عالی برای تحصیل در کشور جمهوری چک به شما پیشنهاد می‌دهیم.

برنامه علمی دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز پراگ جمهوری چک با 200 دانشگاه در سراسر دنیا مشارکت دارد. این برنامه‌ی بین‌المللی باعث شده است تا دانشجویان خارجی اشتیاق خاصی به تحصیل در این دانشگاه اروپایی داشته باشند. اساتید و محققان این دانشگاه از بهترین اعضا و افراد بسیار موفق در جمهوری چک و در سراسر دنیا می‌باشند. به‌عنوان نمونه افرادی نظیر آلبرت انیشتین برای مدتی در این دانشگاه فعالیت داشتند. موفقیت‎های علمی و تحقیقاتی دانشگاه چارلز پراگ بسیار زبانزد است که اعتبار بالای این دانشگاه را به دنبال داشته است. یادگیری مباحث علمی به‌صورت کوتاه‌مدت و یا بلندمدت از اهداف این دانشگاه بزرگ اروپایی است.

شهریه و شرایط بورسیه دانشگاه چارلز

هدف و تمرکز اصلی این دانشگاه جمهوری چک، بر روی تربیت دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است. بیشتر رشته‌هایی که به زبان چکی در دانشگاه چارلز چک ارائه می‌شوند کاملاً رایگان و بدون شهریه هستند. اما اگر مایل به تحصیل در رشته‌ای به زبان انگلیسی باشید باید شهریه پرداخت کنید. میزان شهریه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از 2,720 تا  17,835 دلار و برای مقاطع دکترا از 680 تا 16,313 دلار می‌باشد. البته باید این نکته را متذکر شویم که دانشگاه چارلز پراگ با توجه به وضعیت هر فرد و بررسی مدارک تحصیلی هر فرد، به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی نیز اعطا می‌کند.

 

aspiyangroup.com

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی