تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

دانشگاه علوم سلامت لیتوانی

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۰۷ ب.ظ

دانشگاه علوم سلامت لیتوانی

تحصیل در دانشگاه­های معتبر خارج از کشور، رؤیایی است که امروزه برخلاف گذشته، تقریباً برای تمام دانشجویان دست یافتنی است. در میان دانشگاه­های مختلف سرتاسر جهان، دانشگاه­های اروپایی همواره به علت کیفیت بالای آموزشی و شرایط رفاه مناسب برای زندگی دانشجویی جزو اولین انتخاب­های متقاضیان قرار دارند. اما با وجود این که تقریباً تمام کشورهای اروپایی همه ساله دانشجویان زیادی را به خود جلب می­کنند، با گذشت زمان، هر کشوری بیشتر در رشته­های تحصیلی خاصی شهرت کسب کرده است و این شهرت را نیز عمدتاً مدیون وجود برخی دانشگاه­های برجسته در آن کشور است. لیتوانی یکی از این کشورهاست که در شمال شرق قاره سبز قرار گرفته است و همه ساله میزبان دانشجویان زیادی، به ویژه دانشجویان علاقه­مند به تحصیل در رشته­های مرتبط با پزشکی و سلامت است. دانشگاه علوم سلامت لیتوانی در ایجاد این شهرت نقش بسیار پررنگی را ایفا کرده است. از این رو، در ادامه قصد داریم که انواع رشته­های ارائه شده در دانشگاه علوم سلامت لیتوانی و همچنین نحوه اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه را با شما در میان بگذاریم. بنابراین اگر شما نیز جزو کسانی هستید که آینده خود را در رشته­های مرتبط با سلامت دنبال می­کنند، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

دانشگاه علوم سلامت لیتوانی در چه شهری واقع است؟

دانشگاه علوم سلامت لیتوانی در شهر کاوناس کشور لیتوانی واقع شده است و دارای دو آکادمی اصلی پزشکی و دامپزشکی است. این دانشگاه همچنین مجهز به یک بیمارستان اختصاصی است که به عنوان بزرگترین انستیتو درمانی منطقه بالتیک شناخته می­شود. بسیاری از دوره­های مربوط به دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری در این بیمارستان برگزار می­شود. دپارتمان داروسازی دانشگاه علوم سلامت لیتوانی نیز با در اختیار داشتن امکانات گسترده، طیف گسترده­ای از دانش­ها و مهارت­ها را در اختیار دانشجویان این رشته قرار می­دهد.

دانشگاه علوم سلامت لیتوانی در چه مقاطعی دانشجو می­پذیرد؟

دانشگاه علوم سلامت لیتوانی همه ساله در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس به جذب دانشجو از سرتاسر جهان می­پردازد. علاوه بر این دوره­های یکپارچه­ای نیز در این دانشگاه برگزار می­شود که مستقیماً شما را به مدرک فوق لیسانس و دکتری می­رساند. طول دوره­های لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه علوم سلامت لیتوانی به ترتیب برابر 4 سال و 2 سال است. اما برای شرکت در دوره­های یکپارچه، بسته به این که چه رشته­ای را انتخاب می­کنید، طول تحصیل شما ممکن است 5 یا 6 سال به طول بینجامد.

چه دوره ­هایی در دانشگاه علوم سلامت لیتوانی ارائه می­شود؟

دانشگاه علوم سلامت لیتوانی به طور کلی 16 رشته مختلف را در مقاطع مختلف برای دانشجویان بین المللی ارائه می­دهد. این رشته­ها به ترتیب مقطع، عبارتند از:

رشته­ های ارائه شده در مقطع لیسانس دانشگاه علوم سلامت لیتوانی:

  1. پرستاری
  2. کار درمانی
  3. روانشناسی سلامت
  4. فیزیوتراپی

رشته ­های ارائه شده در مقطع فوق لیسانس دانشگاه علوم سلامت لیتوانی:

  1. سلامت عمومی
  2. شیوه پیشرفته پرستاری
  3. علوم غذایی
  4. پزشکی طرز زندگی (ترکیبی) (طول این دوره، یک سال و نیم است.)
  5. علوم حیوانات
  6. مدیریت سلامت عمومی
  7. روانشناسی سلامت درمانگاهی
  8. تعامل بین انسان و حیوان

دوره­های یکپارچه 5 ساله دانشگاه علوم سلامت لیتوانی:

  1. دندان پزشکی
  2. داروسازی

دوره­های یکپارچه 6 ساله دانشگاه علوم سلامت لیتوانی:

  1. پزشکی
  2. دامپزشکی

هزینه تحصیل در دانشگاه علوم سلامت لیتوانی چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه علوم سلامت لیتوانی کاملاً وابسته به رشته و مقطعی است که قصد تحصیل در آن را دارید. اما در هر صورت، این هزینه به سه بخش کلی تقسیم می­شود:

الف) شهریه سالانه

ب) هزینه بررسی مدارک (اپلیکیشن)

ج) هزینه ثبت نام

به عنوان مثال، برای تحصیل در رشته پرستاری در مقطع لیسانس، هزینه­های شهریه سالانه، بررسی مدارک و ثبت نام به ترتیب برابرست با 4200 یورو، 250 یورو و 150 یورو. همچنین لازم به ذکر است که هزینه­های مربوط به بررسی مدارک و ثبت نام، غیرقابل بازگشت هستند و در صورت انصراف از ادامه فرایند، این مبالغ به شما بازگردانده نخواهد شد.

تحصیل در این دانشگاه به چه زبانی انجام می­شود؟

معمولاً یکی از اصلی­ترین موانع تحصیل در بسیاری از دانشگاه­های کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند و ایتالیا، بحث یادگیری زبان آن کشورهاست. اما خبر خوشی که در مورد دانشگاه علوم سلامت لیتوانی وجود دارد، این است که عمده دوره­های برگزار شده در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می­شوند. با این حال، برای کسب اطلاع در مورد آخرین تغییرات انجام شده می­توانید در بخش مربوط به ثبت نام آنلاین رشته­ مورد علاقه­تان، زبان تدریس را بررسی کنید. از سوی دیگر، خوشبختانه برای ثبت نام در بیشتر رشته­های این دانشگاه نیاز به سطح بسیار بالایی در زبان انگلیسی وجود ندارد. به عنوان مثال برای شرکت در دوره فوق لیسانس سلامت عمومی، داشتن مدرک آیلتس 5.5 کفایت می­کند.

برای شرکت در دوره­های تحصیلی دانشگاه علوم سلامت لیتوانی، چه مدارکی مورد نیاز است؟

همان طور که سطح زبان مورد نیاز برای شرکت در دوره­های مختلف دانشگاه علوم سلامت لیتوانی متفاوت است، برای شرکت در مقاطع مختلف این دانشگاه، مدارک متفاوتی نیز مورد نیاز است. این مدارک به طور کامل در قسمت درخواست آنلاین، به تفکیک رشته مشخص شده است. به طور کلی برای ثبت نام در دوره­های مختلف این دانشگاه، علاوه بر ارائه بر مدرک زبان انگلیسی، باید مدرک گذراندن دوره دبیرستان و همچنین دوره­های پیش از دوره­ای که قصد ثبت نام در آن را دارید، ارائه دهید. بدیهی است که این مدارک باید از طرف مراجع قانونی تأیید شده باشند.

پیش از ثبت نام، خودتان از دانشگاه علوم سلامت لیتوانی دیدن کنید.

مسئولین دانشگاه علوم سلامت لیتوانی این امکان را برای شما فراهم کرده­اند که در صورت تمایل، از تمام بخش­های این دانشگاه مانند کتابخانه، بیمارستان و تجهیزات آموزشی دیدن کنید. این بازدید می­تواند در هر کدام از روزهایی که تحت عنوان Open Days تعریف شده است، انجام شود. تنها کافی است که پیش از مراجعه، در لینکی که در وبسایت این دانشگاه پیرامون این موضوع قرار داده شده است، ثبت نام کنید. همچنین در ضمن این دیدار، این امکان نیز برای شما فراهم است که با دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه علوم سلامت لیتوانی جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنید و تمام دغدغه­های ذهنی خود در این زمینه را با آن­ها در میان بگذارید. حتی اگر نتیجه این بازدید برایتان رضایت بخش بود، می­توانید در یکی از همان تاریخ­های مربوط به Open Days، در آزمون­های ورودی نیز شرکت کنید. اگر در سال جاری قصد بازدید از دانشگاه علوم سلامت لیتوانی را دارید، تاریخ­های مربوط به Open Days به شرح زیر است:

  • 7 فوریه 2020
  • 6 مارچ 2020
  • 3 آپریل 2020
  • 15 می 2020
  • 12 جون 2020

آزمون ورودی دانشگاه علوم سلامت لیتوانی چه مواردی را شامل می­شود و محل برگزاری آن کجاست؟

آزمون ورودی دانشگاه علوم سلامت لیتوانی در طول بازه زمانی درخواست بررسی مدارک (اپلیکیشن)، یعنی از دوم ژانویه تا 1 جولای قابل انجام است. این آزمون را علاوه بر شهر کاوناس لیتوانی، می­توان در شهرهای دیگری در سرتاسر دنیا نیز که نمایندگی دانشگاه علوم سلامت لیتوانی را قبول کرده باشند، برگزار کرد. این آزمون­ها معمولاً به صورت گروهی برگزار می­شود. روند انجام این آزمون در خارج از کشور لیتوانی به شرح زیر است:

  • ملاقات با دانشجویان و خانواده­های آن­ها (یک مقدمه 15 دقیقه­ای)
  • آزمون ورودی برای دانشجویان در قالب 60 پرسش پیرامون علوم زیستی و شیمی (1 ساعت و 30 دقیقه)
  • زمان استراحت 15 دقیقه­ای
  • آزمون زبان انگلیسی (40 دقیقه)
  • استراحت و صرف ناهار (30 دقیقه)
  • معرفی دانشگاه علوم سلامت لیتوانی (30 دقیقه)
  • مصاحبه در مورد انگیزه­ها (10 دقیقه برای هر داوطلب)

برای کسب آگاهی بیشتر در مورد هر کدام از این موارد و همچنین دستیابی به نمونه سؤالات سال­های گذشته، می­توانید به وبسایت دانشگاه علوم سلامت لیتوانی مراجعه کنید.
منابع :
aspiyangroup.com


lsmuni.lt

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۱
ariyan esp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی