تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های جمهوری چک

صفر تا صد تحصیل پزشکی در لهستان

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۱۹ ب.ظ

لهستان با جمعیتی نزدیک به 40 میلیون نفر و به پایتخی شهر ورشو، کشوری مسیحی است که در قلب اروپا و در همسایگی کشورهایی مانند آلمان و جمهوری چک واقع شده است. لهستان کشوری است که در سال­های اخیر به دلیل پایین بودن چشمگیر هزینه ­های تحصیل در آن، به مقصدی برای دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است. همچنین دولت لهستان سعی کرده تا با یک برنامه­ ریزی دقیق، سطح کیفی نظام آموزشی خود را خصوصاً در رشته ­هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ارتقاء دهد.

لهستان به علت ارزان بودن و همچنین بهره مندی از ساختار آموزشی بسیار خوب، سالانه مقصدِ مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل است. لهستان مخصوصاً هدف مهاجرت تحصیلی برای دواطلبین رشته پزشکی است. لهستان را می توان جزء بهترین کشورهایی به شمار آورد که به زبان انگلیسی، اقدام به تدریس رشته پزشکی کرده است.

مزایای تحصیل در لهستان

  1. شرایط اقلیمی

شاید این موضوع در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد اما توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور مقصد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از دانشجویان بعد از مهاجرت به کشورهایی که آب و هوای مناسبی نداشته ­اند، پشیمان شده ­اند. لهستان از این نظر، کشور مناسبی به حساب می­ آید.

  1. اخذ اقامت آسان

یکی از ویژگی­ های مهمِ تحصیل در لهستان آسانتر بودن شرایط اقامت نسبت به کشورهای اروپایی دیگر می­ باشد. در واقع دانشجویان می­توانند به اخذ اقامت از آن کشور تا حدود بسیار زیادی امیدوار باشند.

  1. هزینه ­ی پایین زندگی و تحصیل

مسئله­ی هزینه­های تحصیل در خارج از کشور، یکی از مهم­ترین مؤلفه­ها برای انتخاب کشور مقصد محسوب شود. لهستان کشور نسبتا ارزانی به حساب می­ آید و هزینه­ ی تحصیل در آن بسیار پایین است. همچنین دانشجویان در لهستان با در اختیار داشتن کارت دانشجویی، می­توانند از انواع تخفیف­ ها در حوزه ­های مختلف، بهره­ مند شوند.

تحصیل پزشکی در لهستان چه مزایایی دارد ؟

  • وجود دانشگاه های معتبر پزشکی در لهستان
  • کیفیت بالای آموزش پزشکی(چه علمی و چه عملی)
  •  ارائه مدارک شناخته شده و معتبر در سطح جهانی
  • هزینه های پایین و مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در لهستان
  • وجود بورسیه های مختلف برای دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا
  • برنامه ی تحصیلی مطابق با آخرین استانداردهای آموزش پزشکی در جهان
  • زندگی فرهنگی و دانشجویی پویا و فعال
  • عضویت کشور لهستان در برنامه اراسموس(انتقال دانشجویان)
  • امکان کار نیمه وقت در حین تحصیل
  • گزینه های مطلوب اقامتی برای دانشجویان خارجی
  • عضویت در شنگن و امکان استفاده از ویزای شنگن

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در لهستان

  • کپی اصلی یا معتبر مدارک دیپلم دبیرستان به همراه ریز نمرات
  • فرم درخواست برای تحصیل در لهستان
  • کپی از یک سند معتبر شناسایی که برای انطباق با سند اصلی تأیید شده است
  • 3 قطعه عکس
  • کپی شناسنامه
  • گواهی سلامت پزشکی دانشجو
  • گواهی سطح تسلط به زبان انگلیسی
  • هزینه ثبت نام

 

بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل پزشکی

دانشکده ی پزشکی گدانسک (MUG)

دانشکده ی پزشکی گدانسک که به اختصار MUG نامیده می شود، بزرگترین دانشگاه پزشکی در شمال کشور لهستان است. تاریخ تاسیس این دانشگاه به حدود 1454 میلادی باز می گردد، اما گدانسک در شکل کنونی، در سال 1945 میلادی تاسیس شد. برنامه درسی در این دانشگاه، برنامه مبتنی بر استانداردهای آموزشی دقیق اروپایی و آمریکایی است. این مساله، تضمین می کند که فارغ التحصیلانی که با داشتن مدرک دکترای پزشکی از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، می توانند در هر کشوری مجوز فعالیت پزشکی را دریافت کنند.در دانشگاه گدانسک که 16 درصد از جمعیت آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، حدود 6000 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، مشغول به تحصیل هستند. بیمارستان اصلی این دانشگاه  یکی از مدرن ترین و بهترین بیمارستانهای آموزشی در اروپاست. دانشگاه گدانسک، دوره های مختلفی را در رابطه با رشته های علوم پزشکی ارائه می دهد. برنامه هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. در سال 2012، وزارت علوم و آموزش عالی لهستان دانشکده داروسازی و زیرمجموعه دانشکده پزشکی آزمایشگاهی را یکی از شش مرکز عمده تحقیقات ملی در لهستان برشمرد. از طرفی دانشگاه گدانسک  برای دانشجویان بین المللی، چهار خوابگاه در سایت دانشگاه در نظر گرفته است که امکان دسترسی آسان به ساختمان کلاسها را داراست. این خوابگاه ها دارای فضا برای 1000 دانشجو می باشند. MUG در نسخه 2018 رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان با رتبه 320 در رتبه بندی پزشکی بالینی قرار گرفته است. تحصیل پزشکی در گدانسک 6 سال به طول می انجامد و هزینه آن، از سالانه 1100 یورو آغاز شده و در سالهای بعدی به حدود 9600 یورو در سال می رسد. تحصیل در رشته رشته داروسازی نیز به زمان 5 الی 6 سال نیاز داشته و هزینه آن سالانه 7200 یورو می باشد.

 

دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا(Silesia)

دانشگاه سیلسیا در کاتوویتس، یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی در لهستان است. دانشگاه سیلسیا که در سال 1968 تأسیس شد و بیش از 60 سال قدمت دارد. طی پنج سال اول، این دانشگاه از یک دانشکده پزشکی و یک دانشکده دندانپزشکی تشکیل شده بود. اما با افتتاح بسیاری از واحدهای بالینی و نظری سیلسیا توانست روند کامل آموزش رشته های علوم پزشکی را تامین و تضمین کند. اکنون دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا بیش از 9000 دانشجو در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد را آموزش می دهد. این دانشگاه همچنین کلاس هایی را جهت آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان از سراسر جهان برگزار می کند. سیلسیا دارای آزمایشگاه های مجهز، بیمارستان های آموزشی مدرن و برنامه های پژوهشی برجسته ای است که به طور فعال بر توسعه آموزشی و علمی تمرکز دارند. امروزه دانشگاه سیلسیا شامل 12 دانشکده است و واحدهای آن در در چهار شهر کاتوویچ، کرزوو، سوزوویچ و سیززین قرار دارد. دانشگاه سیلسیا تا به امروز بیش از 250.000 فارغ التحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف داشته است. توجه داشته باشید، برنامه های آموزشی که توسط دانشگاه سیلسیا ارائه می شوند، هر ساله توسط کمیته اعتبار سنجی لهستان و کمیسیون اعتبار سنجی دانشگاه ها، برای اطمینان از کیفیت بالای آموزش، ارزیابی می شوند. در سیلسیا می توانید رشته پزشکی را که 6 سال به طول می انجامد و سالانه 11200 یورو هزینه دارد، به زبان انگلیسی تحصیل کنید. تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی کمی گرانتر است و به مدت 5 سال در هر سال 12000 یورو هزینه خواهد داشت. و در نهایت، برای یک دوره 5 ساله داروسازی، شما سالانه 8600 یورو هزینه خواهید داشت.

تحصیل پزشکی در لهستان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۵
ariyan esp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی